Revisie benelux deel 17

Het demonteren van de ramen ging in oktober verder. Nu waren de cabineramen aan de beurt.

 

Na demontage werden de ramen dicht gemaakt met houten platen. Deze platen waren ook gebruikt voor de werkzaamheden aan onze 766, waarvan de cabineramen identiek zijn. Dus dat paste precies.

Bij het transport van de 220902 naar Nederland konden we gebruik maken van verlengstukken op de buffers van de rijtuigen. Deze maken de buffers een stuk langer zodat de buffers van een locomotief er perfect tegenaan passen. De buffers van de rijtuigen van de 220902 en ook van onze 766 zijn namelijk korter. Nu kunnen we altijd beschikken over zulke verlengstukken. Onze lasser heeft zo’n set perfect nagemaakt en onze set is eerst in de grondverf gezet en daarna in de definitieve gele verf. Zo vallen de verlengstukken goed op.

Nu is onze lasser druk bezig met het opknappen van de schortplaten. Deze zitten onderaan de trein en beschermen de apparatuur die onder de vloer zit. Diverse slechte stukken worden vervangen door nieuw plaatwerk.

Naast deze werkzaamheden zijn op dit moment de meeste vrijwilligers bezig met het opknappen van de draaistellen. Dat heeft op dit moment voorrang.

Wilt u ons helpen met het opknappen van Benelux Hondekop 220902 en Hondekop 766? Stuur dan een mail naar info@mat54.nl. Minimale leeftijd is 18 jaar.

Tekst: Fermon Bosman

Foto’s: Fermon Bosman, Vincent Wolst, Jan Willem Kunst en Ronald Nijman.

Nieuws

Revisie benelux deel 50

Revisie benelux deel 50

In de cabine van de BDk 220902 zijn vele onderdelen weer terug geplaatst en is de cabine- en meetverlichting weer werkend gemaakt, schakelaars voor de rode sluitlichten vervangen door 2 nieuwe exemplaren. De 1e en 2e klascoupés zijn weer ingericht

Onderhoudsrit 766

Onderhoudsrit 766

Dienstregeling overbrenging Mat’54-treinstel 766 naar Leidschendam.

Datum: vrijdag 15 maart 2024

Dienstregeling 766

Dienstregeling 766

Dienstregeling overbrenging Mat’54-treinstel 766 na eerste onderhoudsweekend.
Datum: zondag 10 maart 2024